Recept: Paprika soep

Vandaag heb ik iets nieuws uitgeprobeerd. Ik heb dit recept een tijdje terug op instagram voorbij zien komen. Ik wilde het altijd nog een keertje uitproberen. Sinds ik vorige week ook een broccolisoep gemaakt heb, en dat ook succesvol was, besloot ik om ook dit recept uit te proberen. Paprika soep is heel simpel om te maken, en ook helemaal niet duur. Aangezien ik een student ben heb ik dit voor ongeveer 2 personen gemaakt. Op deze manier kan ik morgen ook weer van dit soepje genieten.

Wat zit er in de soep?

– 3 rode paprika’s

– 500 ml water

– 1 rund bouillonblokje

– 50 gram cream cheese

Om de paprika’s lekker op smaak te krijgen heb ik ze eerst in reepjes gesneden en 5 minuten gegrild. Dit hoeft natuurlijk niet perse, maar persoonlijk vind ik gegrilde paprika’s wel een meer bijzondere smaak hebben. Daarna heb ik ze met een blender (action blender, lekker studentikoos) tot een glad prutje vermalen. Eenmaal klaar heb ik het in een pan gegoten en op een zacht vuurtje gezet. Daarna heb ik ongeveer 500 ml kokend water gemengd met een rund bouillonblokje. Eenmaal goed opgelost heb ik het bij het paprika prutje toegevoegd. Dit heb ik een tijdje laten pruttelen op een laag vuurtje. Wanneer het een tijdje gekookt heeft voeg je de cream cheese toe. Dit roer je goed door totdat het zich goed vermengd heeft. Laat het dan nog heel even doorkoken en voilΓ , je paprika soep is klaar.

Dit is natuurlijk een hele simpele soep, dus als je liever een wat gevulde soep hebt kun je altijd nog extra groenten erbij voegen, of bijvoorbeeld gehaktballetjes. Om het soepje ook aantrekkelijk voor het oog te maken heb ik een paar blaadjes basilicum erin gedaan, maar die gaven de soep ook een extra smaakje.

Mij beviel de soep heel erg goed. Ik zal dit recept in de toekomst vaker klaarmaken. Maar wat mij vooral enthousiast maakt is dat je op deze manier nog veel meer groenten in een lekker soepje kunt veranderen.

With kind regards,

Eline

2 thoughts on “Recept: Paprika soep

Leave a Reply

