Recept: Wortelsoep

Nadat ik laatst een paprikasoep gemaakt hebt, was ik benieuwd naar wat voor soepjes ik nog meer kon maken op die manier. Deze keer heb ik een wortelsoep gemaakt. Bij de praprikasoep heb ik naast de paprika niet veel ingrediënten gebruikt. Deze keer wilde ik een wat meer gevulde soep dus heb ik er wat meer door gedaan.

De ingrediënten die ik heb gebruikt zijn:

  • 500 wortelen
  • 1 grote ui
  • 1 prei
  • 500 ml water
  • 1 rund bouillon blokje
  • 50 gram cream cheese

Ik ben begonnen met de wortelen in kleine stukjes te snijden. Deze heb ik 20 minuten laten koken tot ze lekker zacht zijn. Daarnaast heb ik de ui en de prei gesneden en met wat kokosolie in een pan gaar gebakken. Vervolgens pak ik weer mijn actionblender erbij. Ik blend alles samen tot een gladde moes. Verder gaat het proces hetzelfde als de paprika soep. Ik doe ongeveer 500 ml kokend water met een rund bouillon blokje door de moes en blijf roeren tot het mooi gemengd is. Dan roer ik nog 50 gram cream cheese door de soep heen en laat het nog een tijdje doorsudderen.

Doordat ik er deze keer prei en ui doorgedaan heb ik dus soep een stuk dikker geworden. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze soep. Hij proefde heel erg goed, en vulde op zichzelf ook. Bij de paprika soep heb ik er nog wel brood naast gegeten. Deze soep ga ik zeker vaker maken. Ik heb ook nog een bult wortelen liggen, dus ik moet ook wel. Ik heb wel een tip als je dit recept ook wil uitproberen: doe er een paar druppels tabasco door. Dit ga ik de volgende keer ook doen, want het geeft de soep een beetje meer pit!

Ik heb ook al mijn volgende soep “avontuur” op de planning staan. Dit gaat een courgette soepje worden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat smaken!

With kind regards,

Eline

One thought on “Recept: Wortelsoep

  1. Pingback: What’s for dinner? Tentamenweek edition | elinegoeshealthy

Leave a Reply

