What’s for dinner? Tentamenweek edition

InstagramCapture_df23def2-8609-4f84-a61e-a6cc9654ad25

Aangezien het weer tentamenweek is, en deze arme student keihard moet blokken, heb ik vandaag lekker simpel gegeten. Soep en brood. Klinkt nogal saai, maar dat hoeft helemaal niet! Ik heb een aantal dagen geleden de courgettesoep uitgeprobeerd en had nog een bak in de koelkast staan. Als je ook courgettesoep wil uitproberen raad ik je aan mijn wortelsoep recept even door te lezen, en in plaats van de wortelen gebruik je 2 á 3 courgettes. Ik heb er zelf 3 door gedaan, en daarmee heb je soep voor ongeveer 4 personen. Wel zou je iets meer water ook moeten gebruiken, want bij mij was de soep nét iets te dik. Ook heb ik eindelijk tabasco gekocht, en doe door mijn kop soep een paar druppeltjes. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoeveel pittig je lekker vindt. Ik doe er zo’n drie druppels in, dat maakt het niet echt pittig maar zorgt wel voor een lekkere smaak.

Zelfgemaakte courgettesoep

Zelfgemaakte courgettesoep

Naast mijn zelfgemaakte courgettesoep heb ik een lekkere Italiaanse bol gesneden en dit in aioli gedipt. Als ik iets goddelijk vind is het wel aioli. Wanneer ik in een restaurant een broodplankje bestel kun je mij niet gelukkiger maken dan er aioli bij te serveren. Al is het misschien niet heel handig als je op een date bent, sinds je wel een lekkere knoflookadem ervan kunt krijgen. Maar aan de andere kant, iemand moet je leuk vinden om wie je bent, toch? Gelukkig houdt mijn vriend net zo goed van knoflookboter, dus is het nooit echt duidelijk wiens knoflookgeur nou sterker is 😉

Misschien is de aioli niet het meest gezondst, maar het is wel een lekkere en simpele maaltijd. Vooral als je net als ik soep voor een paar dagen maakt. Dan staat zo’n maaltijd binnen 5 minuten op tafel.

Wat is jouw favoriete simpele maaltijd?

With kind regards,

Eline

Leave a Reply

