Foodprep: Koude salades

Het is een aardig tijdje terug sinds mijn laatste artikel. Dit komt mede doordat ik in een drukke tijd zat qua toetsen en een stageplek vinden, maar ook omdat ik weer een tijdje op de RCN camping De Noordster zit. Hier werk ik al een aantal jaren in het restaurant. Ik heb mijn laptop niet meegenomen, en dus ook niets kunnen schrijven. Wel heb ik inmiddels wat geëxperimenteerd met het maken van foodpreps. Ik heb twee koude salades gemaakt.

WmDev_635725652102761202

Bulgur salade

Ik heb hierbij gekookte bulgur, tomaten, gebakken courgette, rauwe paprika, taugé, gehakt en maïs gemixt.

WmDev_635721426164537846

gegrilde kip –  feta salade

Hierbij heb ik een rucola salade mix, tomaat, paprika, geblancheerde sperziebonen, feta en gegrilde kip gebruikt. Deze salade beviel mij echt enorm goed. Vooral ook de sperziebonen erdoor maakten het erg lekker!

Sinds ik op m’n werk meestal patat voorgeschoteld krijg neem ik liever zelf eten mee. Deze salades zijn erg makkelijk om klaar te maken, en makkelijk om te bewaren. Ik zou zeker niet meer dan 2/3 porties klaarmaken, omdat ze niet heel erg lang in de koelkast moeten liegen. Daar worden ze niet veel lekkerder van. En dan moet je meer dan 3 dagen achter elkaar hetzelfde eten. Afwisseling is ook wel fijn!

Wat zijn jullie favoriete foodprep gerechten?

With kind regards,

Eline

2 thoughts on “Foodprep: Koude salades

Leave a Reply

