Challenge: Bikini body meal plan!

Lieve Lezers,

Ik ben nu al een aardig tijdje bezig met “gezond eten”. Toch heeft het nog niet z’n vruchten afgeworpen. Daarom ga ik mezelf eens flink uitdagen. Ik ga namelijk beginnen met het ‘bikini body meal plan’ van Blogilates. Dit is een erg streng dieet van 8 weken lang. Nu weet ik heel erg goed dat diëten niet een lange termijn oplossing is om af te vallen. Toch ga ik eraan beginnen. Waarom? Omdat ik erg moeilijk van tussendoortjes en ongezonde snacks kan afblijven, en ik het ook lastig vind om goede maaltijden samen te stellen voor een hele dag. Zelf een maaltijdplan samenstellen is tot nu toe nog niet erg succesvol geweest.

Met dit dieet wil ik mezelf aanleren om 6 gezonde maaltijden op een dag te eten. Om ervoor te zorgen dat mijn metabolisme op pijl blijft, en mijn ‘motor’ dus de hele dag door blijft branden. Het makkelijke aan het maaltijdplan van Blogilates is dat het slechts 1 menu is. Nu is het wel wat saai om voor 8 weken lang elke dag hetzelfde menu te eten, maar ik denk wel dat die consistentie erg belangrijk voor mij is. Als ik heel eerlijk ben dan is mijn wilskracht om ongezonde dingen te laten staan erg klein. Het idee dat er al vaststaat wat ik die dag eet is dan wel makkelijker. Daarnaast is het ook heel handig met foodpreppen!

Hoe ziet het ‘Bikini body meal plan’ er nu uit?

Maaltijd 1

Omelet met eiwitten (2 eieren) en 100 gram broccoli

Maaltijd 2

Klein blik tonijn (100 gram) met 200 gram broccoli

Maaltijd 3

255 gram kippenborst en 100 gram doperwtjes

Maaltijd 4

1.5 scheppen whey protein mixed w/ water

Maaltijd 5

255 gram kippenborst, sla en tomaat.

Maaltijd 6

1.5 scheppen whey protein mixed w/ water

Kip mag vervangen worden door: witvis

Broccoli door: groene groenten ( courgette, boontjes, spinazie)

Zoals je ziet is het een dieet met weinig koolhydraten en veel eiwitten.  Daarnaast wordt het menu ook aangevuld met whey protein. Dit ga ik voor het eerst in mijn leven uitproberen, wat ook  nog wel een uitdaging wordt! Om het menu niet te eenzijdig te maken kan ik de kipfilet afwisselen met witvis, en broccoli vervangen door andere groenten. Vooral groene groenten zijn erg gezond, dus courgette, boontjes en spinazie zijn uitstekend!

In dit dieet krijg ik veel proteïne en eiwitten binnen. Als je verder niet sport kan dit wel wat te veel zijn. Voor mij zal dit echter geen probleem zijn, want ik sport inmiddels vier avonden in de week. Ik combineer zowel cardio als krachtoefeningen.

Ik ben echt ontzettend benieuwd of dit mij gaat helpen om die eerste kilo’s eraf te krijgen. Dit is natuurlijk geen blijvende manier van eten, en na die acht weken zal ik eerst weer een normaal eetpatroon moeten krijgen. Ik denk dat dit dieet mij wel heel erg gaat helpen met het ‘afkicken’ van ongezonde tussendoortjes. Wanneer het eenmaal in mijn systeem komt om daarvan af te blijven zal het na dit dieet ook een stuk makkelijker gaan. Hoop ik!

Maargoed, genoeg gepraat. Eerst maar eens aan de slag!

With kind regards,

Eline

4 thoughts on “Challenge: Bikini body meal plan!

  1. Ik ben benieuwd hoe dit je gaat bevallen!
    Zelf ben ik ook bezig met gezonder eten, wel nu nog op mijn ‘eigen’ manier.
    Af en toe kijk ik wel eens naar bepaalde diëten, maar ik wil eerst zelf een basis hebben!
    Ik ga je progress volgen!

    Like

Leave a Reply

