3x lekkere ontbEItjes

Ja hé hé, wat een flauwe titel. Jullie hadden vast niet door dat ik nu ontbijtjes ga laten zien die ik gemaakt heb met eieren.  Sinds ik met het ‘bikini body meal plan’ begonnen ben ontbijt ik erg vaak met eieren. Dit kan nogal snel een beetje saai worden. Je gooit twee eitjes in een pan, beetje zout en beetje peper, en dat is het. Net als mijn titel, je wordt er flauw van. Daarom heb ik geprobeerd een beetje te variëren door bijvoorbeeld verschillende groenten erbij te doen, of bijzondere kruiden. Hieronder laat ik drie ontbEItjes zien die ik persoonlijk wel geslaagd vond! Ze staan in de volgorde van ‘te simpel’ naar ‘nog steeds simpel’.

6tag_031015-111419

  1. Champignons

Dit was nog niet een al te ingewikkeld receptje, sterker nog, je gooit er gewoon champignons doorheen. Dat is een kleine moeite.  Ik bak altijd eerst even de champignons en gooi dan pas de eieren erin. Naast wat zout en peper vind ik het ook wel lekker om wat knoflook toe te voegen. En om het af te maken een paar blaadjes basilicum.

WmDev_635812841786147431

  1. Tomaat

De combinatie van tomaat en ei vind ik zó ontzettend lekker. Maar omdat dit nogal snel slinkt besluit ik ook om er andere groente bij te doen. Ook hierbij voeg ik champignons toe, en een beetje ui. Maar je kan er ook heel makkelijk wat courgette of broccoli bijvoegen. Ik heb hier naast peper en zout ook wat Provençaalse kruiden toegevoegd. Voordat ik het ei zelf toevoeg in de pan heb ik het wat verder opgeklopt zodat het ei wat meer ‘fluffy’ is.

WmDev_635821339928816878

  1. Spinazi

Dit is vooral een variant waardoor ik bijzonder verrast ben. Ik heb namelijk bladspinazie gebruikt, en dat was ontzettend lekker. Ik heb eerst de bladspinazie even in de pan gedaan, want dit slinkt altijd enorm. Dus dan kun je altijd extra spinazie nog toevoegen totdat je denkt dat het genoeg is. Ik heb denk ik ongeveer 50 gram spinazie in de pan gedaan, voor twee broodjes. Daarnaast klop ik het ei op en doe er een scheut melk doorheen.  Ik gooi ongeveer de helft van het mengels in de pan en leg er gelijk een broodje bovenop. Hierdoor gaat het ei ook in het broodje zelf en word het broodje ook lekker warm. Na een tijdje draai ik het broodje om en gooi er nog wat zout, peper en knoflook op. Ik draai hem nog één keer om zodat het ei nog even in de kruiden kan bakken. Ik herhaal dit voor het tweede broodje.

Wat vinden jullie lekker om bij je ei te eten?

With kind regards,

Eline

Leave a Reply

