Mijn reis naar Zuid-Korea – Aanmelding is compleet!

maxresdefault

In Februari ga ik mijn dromen achterna, en voor 5 maanden naar het verre Zuid-Korea. In deze blog ga ik alles van deze reis documenteren. Van de eerste voorbereidingen tot aan mijn studentenleven in Seoul. Ik ga de Koreaanse taal leren en reizen door heel Zuid-Korea om de cultuur en geschiedenis te leren kennen. Ik neem jullie graag mee in deze reis.

Een wat verlate update, maar na al dat gedoe met die gezondheidsverklaring kan ik nu eindelijk zeggen dat de aanmelding helemaal is afgerond! 28 oktober heb ik het online aanmeldformulier helemaal ingevuld en opgestuurd. Dat ging ook nog eens niet heel erg soepel. Naast mijn documenten die ik moet uploaden en alle persoonlijke gegevens invullen, moest ik ook een “statement of purpose” invullen. Ik heb dit zelf maar opgevat als nog een persoonlijke motivatie waarom ik graag naar Ewha wil, en wat mijn doelen daar zijn. Maar een ‘miscommunication’ kan nogal snel gebeuren wanneer alles in een andere taal is. Ik begreep namelijk dat het een lap tekst van maar liefst 1.800 woorden moest zijn. Even voor de inbeelding: zeker 3 pagina’s tekst. Nou daar was ik nog wel even mee bezig. En het lastige was dat je een melding kreeg als je in dat tekst vak bezig was, maar nog niet aan het juiste aantal zat en ergens anders op wilde klikken. Nou zat ik uiteindelijk op ongeveer 800 woorden, en besloot dat er maar alvast in te zetten. Toen kreeg ik geen melding meer. Hoe kon dat nou? Nou het blijkt dus 1.800 tekens te zijn in plaats van woorden. Tja dat was even een domme fout. Maar aan de andere kant dus wel een mooi uitgebreide motivatie, dus dat kan verder geen kwaad.

Al vrij snel na mijn aanmelding kreeg ik ook al de eerste berichten van Ewha over mijn aanmelding. De aanmelding is compleet en geaccepteerd, dus nu is het nog even afwachten totdat ik officieel bericht krijg dat ik in februari op het vliegtuig mag stappen. Omdat ik in hun berichten niet heel duidelijk kon opmaken of enkel mijn aanmelding is ‘geaccepteerd’ of ik als student zelf aan Ewha, heb ik nog een email gestuurd met een vraag om duidelijkheid. Mijn studiegenootje die namelijk ook heengaat heeft ook een mail gestuurd, en daarin ook duidelijk antwoord gekregen dat ze geaccepteerd is. Dus liever extra navragen dan  niet zeker weten. Ik merk echt dat nu ik ook veel contact heb met andere studenten die daarheen gaan, dat ik steeds enthousiaster wordt. Ik ben nu ook bezig met het inlezen, het uitzoeken van vakken, en het maken van een to-do-list als ik daar ben. De tijd gaat steeds sneller, en ik realiseer me nu dat ik over dik 3 maanden al die kant op ga!

Weer een stapje dichterbij dus!

With Kind Regards,

Eline

3 thoughts on “Mijn reis naar Zuid-Korea – Aanmelding is compleet!

  1. Oh wat vet! Dat zou ik ook wel willen, daar studeren.
    Heel veel plezier en succes alvast!
    Moest je alles zelf regelen of hielp bijv. je school mee?

    Like

Leave a Reply

