Mijn reis naar Zuid-Korea – Verzekeringen zijn lastig!

maxresdefault

Nu ik echt officieel bericht heb dat ik aan Ewha womens university mag studeren is het tijd om echt door te pakken met mijn voorbereidingen. Inmiddels zijn de afspraken voor vaccinaties bij de GGD gepland, is de tuberculose test afgerond en de studiebeurs binnengehaald. Maar er zijn nog veel meer dingen die gedaan moeten worden. Om alles overzichtelijk te houden is het tijd om even een goede actielijst te maken!

  • Learning agreement naar het international office sturen / vakkenpakket
  • Verzekeringen regelen
  • OV omzetten, bij het international office
  • D-2 Visa aanvragen
  • Vaccinaties halen
  • Credit card aanvragen
  • Bankpas instellen op Azië
  • Holland Scholarship beurs documenten regelen
  • Ticket boeken
  • OV Reisproduct stopzetten voor vertrek
  • Uitwonende beurs in het buitenland aanvragen
  • Registreren bij de Nederlandse ambassade in Zuid-Korea

Zo, dat is nog een behoorlijke lijst met acties die (even tellen) in ongeveer 3 maanden geregeld moeten zijn. Sommige ervan kunnen ook pas uitgevoerd worden wanneer ik vanuit Ewha mijn certificate of admission krijg.  Het is even goed uitvogelen in welk tijdspad ik deze acties het beste kan aanpakken. Ik heb totaal geen behoefte aan gestress, dus ik moet er echt voor zorgen dat ik alles netjes en tijdig regel. Ik ben niet bepaald een handige Harrie, en soms zie ik belangrijke zaken over het hoofd. Lijstjes zijn echt een must voor mij om alles overzichtelijk te houden.

Ik denk dat ik eerst de focus ga leggen op het regelen van de verzekering, OV omzetten en het samenstellen van mijn vakkenpakket. Ik kan mijn visa toch pas aanvragen wanneer ik mijn letter of admission binnen heb, en eerder dan dat ga ik ook nog geen ticket boeken.  Voor mijn vaccinaties staan de afspraken al gepland, dus dat is gewoon afwachten. Het aanvragen van een credit card moet ik echt goed met mijn ouders bekijken, en de overige zaken hebben nog niet echt prioriteit.

Man, man, man. Die verzekeringen zijn me een potje lastig. Ik weet heel eerlijk gezegd niet eens waar ik nú allemaal voor verzekerd ben, dus laat staan waarvoor ik me voor Zuid-Korea allemaal voor moet verzekeren. Ik heb de luxe dat mijn ouders mijn zorgverzekering geregeld heb, maar daardoor heb ik eigenlijk geen flauw benul van hoe dat allemaal in elkaar steekt. Dit luxepaardje moet dus even goed op onderzoek uit. Waar ik in ieder geval naar moet gaan kijken zijn Reis- en aansprakelijkheid verzekeringen. Daarnaast moet ik voor mijn zorgverzekering ook regelen dat die documenten in het Engels vertaald worden.

Ik hoef in ieder geval niet stil te zitten komende weken, want er is nog genoeg te doen!

With kind regards,

Eline

5 thoughts on “Mijn reis naar Zuid-Korea – Verzekeringen zijn lastig!

  1. Wauw dat lijstje is inderdaad niet mis! Wat ik zelf ook vreemd vond was die tuberculose test, ik heb letterlijk nog nooit iemand in west-europa ontmoet die tuberculose had… En een credit card is inderdaad heel erg handig. Ik weet niet hoe het met nederlands bankkaarten zit, maar mijn belgische ING kaart deed het soms niet en als ik dan dringend geld nodig had….. dan kwam die creditkaart heel erg van pas.. Ik raad je wel aan om een creditcard met pincode te nemen (zoals mastercard).

    Liked by 1 person

    • Bedankt voor je reactie en je tips! Die test vond ik zelf ook wat overbodig inderdaad, al vond ik het toch ook wel even spannend wat de uitslag was. wie weet had ik ongemerkt toch iets opgelopen hahaha. Ik zal ook die credit card even goed checken, met pincode lijkt me inderdaad verstandiger.

      Liked by 1 person

      • Haha vond ik ook spannend! Als ik het me goed herrinner moest ik een aantal uur wachten en als er blaasjes op m’n arm verschenen betekende het dat er iets mis was… heb ik dus die hele namiddag iedere 5 minuten m’n arm bestudeerd 😉
        Je posts zijn echt leuk Eline! Ben benieuwd naar je avontuur ^^

        Liked by 1 person

      • Ik moest zelfs 3 dagen wachten totdat ze het resultaat gingen aflezen. Zat de eerste dag heel ongemakkelijk met m’n arm heel voorzichtig te doen. Maar uiteindelijk druk gemaakt om niets. Wist ik stiekem ook al wel. Ik vind jouw blog ook heel leuk, heb hem gelijk even gevolgd!

        Liked by 1 person

Leave a Reply

