Nieuwe camera! Sony DSC WX-500

Ik wilde al een tijdje een mooie camera, maar had eigenlijk geen goed excuus om met geld te gaan smijten. Nu Zuid-Korea helemaal bevestigd is heb ik een goed excuus gevonden. Want als ik daar ben en van alles ga bekijken en bezoeken dan wil ik daar wel mooie foto’s kunnen maken. Ik ben van plan om uiteindelijk er een mooi fotoboek van te laten maken. Het zijn nou eenmaal ervaringen die ik graag wil blijven herinneren. Dan wil ik mooie foto’s en geen aardappelkwaliteit. Dus na wat onderzoek gedaan te hebben, reviews gelezen en Youtube geraadpleegd te hebben, heb ik een keuze gemaakt.

Ik heb gekozen voor de Sony DSC WX-500 . Ik heb de witte variant gekozen, daar heb ik nog wel een tijdje over getwijfeld. Maar ik ben er blij mee want hij is super mooi. De camera is een compact camera. Het is een redelijk klein toestel, wat wel handig is. Als ik daar aan het rondreizen ben is dat een stuk fijner dan zo’n bakbeest om je nek. Daarnaast heeft het 18,2 megapixel lens en schiet heldere mooie foto’s. Ook heeft ‘ie 30x optische zoom. Even ter voorbeeld, hij zoomt zo scherp dat ik de tv-gids die aan de andere kant van de kamer op tafel lag bijna helemaal kon lezen. Nou dat vind ik wel mooi, misschien kan ik dan ook een carrière als stalker gaan beginnen. Klinkt leuk. Maar even serieus. Een van de voornaamste redenen dat ik voor deze camera gekozen heb is het kantelbare scherm. Naast dat het er best wel cool uitziet, heeft het voor mij ook veel nut. Wanneer ik alleen op pad ga kan ik makkelijker foto’s van mezelf maken. Je ziet precies wat er op je scherm gebeurd. Ik hoef dan ook niet mensen aan te spreken voor ‘take picturr pleasuh?’. Nee ik kan gewoon zelf lekker makkelijk en schaamteloos selfies maken.

WP_20151126_08_07_03_Pro

Daarnaast wilde ik eigenlijk ook wel graag een camera met wifi. Het is zo ontzettend handig met het overzetten van foto’s. De Sony DSC WX-500 heeft gelukkig ook wifi. Ik kan zelfs met een app de foto’s direct op mijn telefoon opslaan. Mijn telefoon ziet dan precies wat de camera ziet, en zodra ik een foto maak staat hij ook op mijn telefoon. Maar ook kan je de foto’s e-mailen of naar je computer/laptop versturen. Ook zit er NFC op en kun je met deze camera in HD filmen. Misschien dat ik ooit nog wel wat filmpjes ga maken (of als ik ballen krijg: vlogs).

Nu ben ik verder een leek qua fotografie. Ik hoop altijd super artistieke en krachtige foto’s te maken, maar misschien moet ik eerst maar eens andere onderwerpen dan m’n knuffelhond kiezen. Nou kan ik ook niet heel veel over de ISO-waarden, belichting en dat soort dingen vertellen. (ik hoop niet dat m’n opleiding dit leest, want eigenlijk moet ik dit wel kennen omdat ik in mijn eerste jaar er les over gehad heb. Sssst..).

WP_20151126_08_12_56_Pro

Ik moet de camera nog veel meer uitproberen, maar tot nu toe ben ik er heel tevreden over! Ik ben ook wel van plan om me wat meer te gaan verdiepen in fotografie, zodat ik echt mooie foto’s kan maken. Maar voor nu kan ik er vooral leuke selfies maken van mijn nieuwe kapsel.

 

With kind regards,

Eline

3 thoughts on “Nieuwe camera! Sony DSC WX-500

Leave a Reply

